دانشگاه . تهران . Tehran .university

روشهای طبقه بندی و تنظیم اسناد و مدارک (6) . اسناد اساسی (3) اسناد مهم ( Serious Records )


مدیریت بنگاه ها ( شر کت ) های اقتصادی ( بازرگانی - صنعتی - و....)

روشهای طبقه بندی و تنظیم اسناد و مدارک :

بایگانی ( آرشیو ) - واقعی - مجازی ( رایانه ای ) (6)


اسناد اساسی (3) اسناد مهم

( Serious Records )


اسناد مهم اسنادی هستند که با سیاست کلٌی ، روشها و تشکیلات هر سازمان سرو کار دارند ؛ از جمله :

یک - اسناد حقوقی مانند :

- حق موقعیت ( سر قفلی ، حق سکنی ، و... )

- مجوزهای تولید و...

اسناد ثبت شرکت

- حقوق استفاده از یک علامت تجارتی خاص

دو - اساسنامه

سه - آئین نامه ها

چهار - برنامه ها

پنج - دستورات ، راهنمائی ها ، تذکرات و اخطار هائی که مستقیما" از سوی بالاترین مقام سازمان ( مدیر عامل - مدیر کل یا ... ) صادر می شوند .

شش - ارزیابی های عملکرد

هفت - تجدید نظرها

طبیعتا" اینگونه اسناد غالبا" در دفتر مدیر توسط مسؤولان دفاتر ، تنظیم و طبقه بندی شده در یک سیستم اطلاعاتی پیشرفته ای که وی بنیانگذاری می کند با گزارش عملکرد ها ، شرح مسائل و مشکلات ، پیشنهادات و... که از سوی اعضاء به دفتر مدیر می رسند تکمیل می گردند .

اسناد اساسی ، اسناد مهم ، اسناد حقوقی ، سرقفلی ، مجوز تولید ، اسناد ثبت شرکت ، علائم تجاری ، اساسنامه ، آئین نامه ها ، دستورات ، ارزیابی ای عملکرد ، تجدید نظرها 


نظرات (0)
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.